سوالات متداول
پرداخت ها
در انجام عملیات انواع خریدهای اینترنتی، از طریق درگاههای بانکداری نوین (اینترنت بانک، همبانک، تلفن بانک، همراه بانک) بیشترین خطایی که از سوی مشتریان رخ میدهد، ورود نادرست اطلاعات می باشد که مهمترین علل این خطا موارد ذیل میباشد.
– شماره کارت نادرست وارد شده است.
– رمز دوم کارت (خرید اینترنتی) نادرست وارد شده است.
– تاریخ انقضا نادرست وارد شده است.
مثلا در سیستم همبانک تاریخ انقضا کارت میبایست بصورت یک عدد چهار رقمی که شامل سال انقضا و ماه انقضا کارت است وارد شود. مانند ۹۵۰۵، ۹۴۱۱
سرویس اینترنتی کارت غیر فعال میباشد
اگر مشتری رمز دوم کارت (خرید اینترنتی) را بیش از سه مرتبه اشتباه وارد کند این سرویس غیر فعال میشود. در این صورت اگر مشتری رمز دوم کارت خود را با استفاده از دستگاههای خودپرداز بانک صادر کننده کارت خود تغییر دهد، همزمان با این کار سرویس اینترنتی کارت هم فعال میشود.
رمز اول و دوم کارتهای بانکی
کارتهای بانکی که در اختیار شماست دارای دو رمز است.
رمز اول کارت
برای دریافت وجه و یا خرید از پایانههای فروش (دستگاه کارتخوان) در سراسر کشور استفاده میشود. رمز اول کارت عددی چهار رقمی است که هنگام صدور کارت به مشتری تحویل داده میشود و از طریق دستگاه خود پرداز قابل تغییر است.
رمز دوم کارت (رمز خرید اینترنتی)
این رمز جهت انتقال وجه کارت به کارت، پرداخت قبوض، خرید شارژ تلفن همراه و هر نوع خرید اینترنتی، استفاده میشود. رمز دوم کارت عددی ۵ تا ۱۲ رقمی است که از طریق دستگاههای خودپرداز قابل دریافت و تغییر است.
نحوه دریافت یا تغییر رمز دوم کارت (رمز خرید اینترنتی)
شما میتوانید با مراجعه به هریک از دستگاههای خودپرداز بانک صادرکننده کارت، به روش ذیل اقدام به دریافت رمز اینترنتی کارت نمایید. برای تعیین رمز دوم کارت میبایست گزینه تغییر رمز را انتخاب نموده و در این منو گزینه «تغییر رمز اینترنتی کارت» را انتخاب نمایید. پس از آن سیستم از شما میخواهد که رمز خود را وارد نمایید. در این لحظه یک عدد ۵ تا ۱۲ رقمی را که از قبل انتخاب نمودهاید، بعنوان رمز دوم کارت خود وارد نمایید و دکمه ثبت را فشار دهید. بعد از آن سیستم از شما میخواهد که مجددا رمز خود را وارد نمایید. پس از اینکه رمز را مجددا وارد نمودید و دکمه ثبت را فشار دادید، در صورتی که عملیات تغییر رمز موفقیت آمیز انجام شده باشد، سیستم پیغام موفقیت آمیز بودن عملیات تغییر رمز را نمایش داده و همچنین رمز CVV2 و تاریخ انقضا کارت را نیز نمایش میدهد که میتوانید این اطلاعات را چاپ نیز نمایید.
کد CVV2 یا مقدار اعتبار سنجی کارت
کد CVV2 یک متغییر عددی است که طول آن سه یا چهار رقم است و بر اساس الگوریتم خاص محاسبه و در کارت مشتری چاپ میشود.
چگونه می توانم بازپرداخت بگیرم؟
در صورتی که هنوز آگهی شما پس از پرداخت منتشر نشده باشد و بلافاصله پس از پرداخت تقاضای بازپرداخت وجه پرداختی خود را داشته باشید میتوانید با ارسال پیام به شماره واتس اپ 09053120294 و یا تماس با شماره پشتیبانی 09128639501 شماره کارت خود را ارسال کنید تا مبلغ پس از بررسی تیم پشتیبانی به حساب شما واریز گردد.
در قسمت پنل کاربری میتوانید اطلاعات حساب خود از قبیل نام حساب ، شماره تماس و غیره را تغییر دهید.